Курса за подготовката за състезания може да бъде интензивен или редовен. Времетраенето е минимум 1 месец, до 3 месеца в зависимост от сложността на задачите и групата ученици участващи в състезанието. Подготовката симулира реален проект, като включва анализ на задачата, дизайн на решение, дизайн на робот, дизайн на програма, времева рамка, разпределяне на задачи по участници, обучение за презентация.
В този курс всичко е насочено околко един ученик. Обучението преминава през същите етапи , като при груповото, с разликата на това, че всичко се прави от едно дете. Положителното в случая , е че детето минава през целия процес. Отрицателното е че не работи в група, което е много важно умение.
В тови вид състезания, се изисква от участницте да създадат игра на Scratch , Entry или Python . Примерна задача е със следните условия:
Създайте игра, с която да се изгражда къща
1/ Трябва да събирате определени материали за построяването на къщата, като използвате променливи, за да бройте материалите от различните видове, които сте събрали.
2/ Създайте различни препядствия и злодей, които да Ви пречат за изпълнението на мисията и Ви отнемат част от събраните материали
3/ Създайте различни къщи и елементи ,които да могат да се получават при различен брой събрани материали
Като използвате хуманоидни роботи, ги кодирайте да изпълнят мисия. Така може да бъде:
Да се построй кула с покрив, като се използват 36 кубчета с размер 4 см и 6 покривни елемента. В построяването на кулата участват 2 робота. Време за построяване 10 минути. Без право за докосване на робота с ръка по време на изпълнението на задачата.