орлета

Роботика и програмиране за деца над 3 годишна възраст

сглобяване на роботи
и програмиране

Програма за деца от 6 + години

Роботика и програмиране за деца над 3 годишна възраст

фокус на програмата

програмиране

Сложността на задачите става, значително по-висока. Затвърждават се концептите цикъл, параметър, последователност, връзка между действие и ефект.

фокус

Роботите стават по-сложни и времето с концентрация нужно за сглобяването им се увеличава. 

Пространство

Разпознаването на 3Д част, от 2Д картинка, развива умението за пространствено възприятие. То е особеннно важно, за разпознаване на геометрични фигури.

Прeдставяне

Тренира се представяне на условията на играта и кода, които е написан за програмирането и.

Групова работа

Работят върху няколко проекта, като във всеки проект се изпълнява различна роля.

състезания

Подготвяме децата, за пърите им истински състезания между тях, с подготвка по програмиране, сглобяване и дизайн.

програмиране и сглобяване

  1. Припомянме миналите знания и започваме на заучаваме нови за Scratch Advanced
  2. Сглобяване и задвижване на робота „Goalkeeper”
  3. Създаване на играта „Риболов“
  4. Сглобяване и задвижване на робота „Fishing rod” + Игра
  5. Създаване на играта „Ракета в космоса“
  6. Сглобяване и задвижване на робота „Spaceship”
  7. Сглобяване и задвижване на робот от вече сглобените (самостоятелна работа)
  8. Създаване на игра по условие с цел затвърждаване на занията и развиване на креативността
  9. Създаване на играта „Лабиринт в космоса“
  10. Сглобяване и задвижване на робота
  11. “Mars rover” + реална игра
  12. Създаване на играта „Лазер на Марс“
  13. Сглобяване и задвижване на робота „Mars exploration”
  14. Сглобяване и задвижване на робот от вече сглобените (самостоятелна работа)
  15. Създаване на игра по условие с цел затвърждаване на занията и развиване на креативността
  16. Затвърждаване на знанията и развиване на креативност и екипна работа чрез ролева игра
  17. Създаване на играта „ Вземи съкровището“
  18. Сглобяване и задвижване на робота „Rabbit”
  19. Създаване на играта „Летящата опасност“
  20. Сглобяване на робота „Butterfly”
  21. Създаване на играта „Нека пазим чисто“
  22. Сглобяване и задвижване на робота „Cleaner car”
  23. Сглобяване и задвижване на робот от вече сглобените (самостоятелна работа)
  24. Създаване на игра по условие с цел затвърждаване на занията и развиване на креативността
  25. Затвърждаване на знанията и развиване на креативност и екипна работа чрез ролева игра
  26. Създаване на играта „Подводен свят“.
  27. Сглобяване и задвижване на робота „Shark”
  28. Създаване на играта „Големия хищник“
  29. Сглобяване и задвижване на робота „Crocodile”
  30. Сглобяване и задвижване на робот (самостоятелна работа)
  31. Затвърждаване на знанията и развиване на креативност и екипна работа чрез ролева игра
  32. Усъвършенстване на знанията ни за създаване на игра и презентиране.

програма за развитие на детското познание и любопитство

Второто ниво цели да развие базисната логика при програмиране, състезателния характер, ясно, точно и конкретно изказване при представяне на програмирана игра.